Поради молодому керівникові

Поради молодому керівникові

Хороший керівник – це не просто адміністратор. Це лідер, який надихає підлеглих на працю з максимальною самовіддачею. Чи можна цьому навчитися? Звичайно, і робити це потрібно постійно. Щоб зрозуміти, що означає бути керівником, уявіть, що вам відрубали руки. Ви більше нічого не можете робити власними руками. Але замість рук ви маєте декілька помічників, які виконуватимуть ваші вказівки і прохання. Ваше завдання: виконати роботу, використовуючи лише потенціал своїх помічників. В процесі керівництва у вас може періодично виникати бажання повернути собі руки, адже ви могли б виконати роботу краще своїх підлеглих. Але вам потрібно навчитися пригнічувати в собі це бажання. Руки назад не пришиєш. Тому ви повинні прагнути до того, щоб накачати «м’язи» у ваших помічників, підсилити розуміння і взаємодію між ними. Тільки так ви зможете виконувати роботу, масштаб якої перевершує можливості однієї людини. Управляти своїми помічниками ви можете по-різному. Ви можете бути авторитарним керівником, коли ви мотивуєте своїх співробітників страхом покарання, а ваші накази не підлягають обговоренню. Ви можете бути демократичним керівником, коли ви будуєте ваші відносини з помічниками на основі довіри і пошани, а при постановці завдання прагнете зацікавити і надихнути. Загального правила не існує. Все залежить від ситуації.

Основні правила управління людьми

1) Станьте добрішими. Якщо ви завжди вважали, що більшість людей – примітивні істоти, яким потрібно тільки ходити по магазинах, дивитися телевізор і лежати, то ви не зможете керувати людьми. Щоб стати успішним керівником, вам потрібно постаратися поміняти свої погляди. Ваші підлеглі повинні відчувати доброту і турботу в кожному вашому слові або дії. Ідеальна ситуація, коли підлеглі починають сприймати робочий колектив як другу сім’ю, а до керівника відноситися як до рідного батька або матері. 2) Навіть якщо у вас є підстави сумніватися в чесності людини, ніколи не дозволяйте собі показувати це, поки у вас не буде доказів. 3) Не намагайтеся бути розумнішими за підлеглих. Не намагайтеся показати, що ви ВСЕ знаєте. Ви керівник, а значить, ви не можете все знати і не повинні за визначенням. Будучи керівником, ви більше не можете поводитися як фахівець. Ваше завдання - довіряти знанням і кваліфікації ваших фахівців кожного в своїй сфері. Жоден керівник не намагається показати, що він краще розбирається в юриспруденції, ніж штатний юрист. Жоден керівник не намагається показати, що він краще знає бухгалтерію, ніж штатний бухгалтер. Але чомусь, коли мова заходить про маркетинг і рекламу, кожен керівник вважає, що він теж непогано в цьому розбирається. 4) Дайте співробітникам право на помилку. Не позбавляйте їх шансу «сісти в калюжу». Дитина ніколи не навчиться ходити, якщо не падатиме. Перестаньте контролювати кожен крок співробітників. Це тільки привчить їх до відповідальності за свою роботу. Можливо, в деяких випадках ви змогли б зробити роботу краще, ніж ваш підлеглий. Але ви хочете отримати безініціативного співробітника, який не має своєї думки, не розвивається і не удосконалює свої знання? А все тому, що він звик, що бос все одно скаже, як треба, і зробить 53 виправлення в тексті роботи, яку співробітник віддає на перевірку. Дайте їм свободу і змиріться з тим, що ваші підлеглі помилятимуться, а ви отримуватимете стусани за них від вашого боса. Це нормально. 5) Працюйте тільки з тими, кому можете довіряти. Якщо ви даєте співробітникові право на помилку, то ви повинні йому довіряти як фахівцеві. Інакше як ви з ним працюватимете? Ви повинні довіряти йому так само, як довіряєте вашому комп’ютеру: процесору, жорсткому диску, CD-ROM’у. Якщо співробітник помилився, не залишайте це без уваги. Проінструктуйте його, направте на стажування, проведіть атестацію, але після цього знову довіряйте. Якщо після всього цього довіри немає, то замініть його тим, кому ви можете довіряти. 6) Не будьте з підлеглими запанібрата. Керівник зобов’язаний мати авторитет. Є багато точок зору на те, чи можна заводити особисті відносини на роботі. Якщо ви стали з підлеглим друзями, то ви зобов’язані бути лідером в таких відносинах. Якщо ж в дружніх взаєминах ви поступаєтеся роллю лідера підлеглому і починаєте шукати у нього схвалення, ділитеся з ним своїм жалем і демонструєте свою слабкість і відсутність ініціативи, то ви померли для нього як керівник. Якщо ви відчуваєте, що не зможете бути лідером в дружніх взаєминах з підлеглим, не потрібно заводити дружбу. Краще тримайте дистанцію. Вибирайте однодумців. Вибирайте співробітників з тими ж цінностями, які сповідаєте ви. Якщо ви вважаєте, що якість роботи над усе, то не беріть людину, для якої головне, – задоволеність клієнта. Якщо ви понад усе ставите добрі відносини з клієнтами, не беріть професіонала, який задиратиме ніс і сперечатиметься з клієнтами. Якщо ви цінуєте в співробітниках ентузіазм і заповзятливість, то не беріть людину, яка просить почитати свою посадову інструкцію і питає, скільки годин складає робочий день. І головне - будьте лідером для своїх співробітників!

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад