Причини уповільнення вашої кар'єри
Етапи кар'єри й особливо швидкість просування цими етапами не є чимось жорстко фіксованим. У деяких сферах соціальної діяльності (особливо нових, що нещодавно виникли) взагалі буває важко визначити, що таке «швидка» кар'єра та що таке «повільна» кар'єра. У будь-якому випадку швидкість кар'єрного зростання значною мірою залежить не тільки від цілеспрямованих зусиль співробітника, від його кар'єрних мотивації («кар'єризму» в найбільш здоровому та конструктивному сенсі цього слова), а й від організації.
Багато сучасних бізнес-організації є «поганими» з точки зору кар'єрних перспективи. У подібних організаціях, з одного боку, недостатньо добре «сконструйована» організаційна структура. Наприклад, в організації може бути низка підрозділів, де кар'єрне зростання працівника (вертикальна кар'єра) обмежене 1-2 ступенями, а горизонтальна чи діагональна кар'єри в принципі недоступні.
З іншого боку, в організаціях з поганою кар'єрної перспективою навіть за наявності складної та «високої» ієрархії може бути відсутнім будь-яке планування кар'єрного зростання співробітників. Це неминуче призводить до того, що на одних рівнях організаційної ієрархії спостерігається велика плинність кадрів, а на інших рівнях - «непохитні» співробітники, які сидять на своїх посадах не одне десятиліття. Погані кар'єрні перспективи в організації є найчастіше або результатом відсутності виразної кадрової політики з боку керівництва організації, або наслідком неефективної роботи кадрової служби.
Для більш детального розуміння зв'язку суб'єктивних (з вини працівника) і об'єктивних (з вини організації) причин повільної кар'єри пропонується наступна таблиця.
Причини повільної кар'єри
З боку співробітника: Відсутність ясної мети в роботі. Розмита мета праці, нерозуміння сенсу роботи тісно пов'язане з низькою мотивацією праці (і в тому числі з низькою кар'єрною мотивацією). Позиція «А навіщо мені це треба?»
З боку організації: Слабкість стратегічного планування; немає привабливою і надихаючої місії (або вона невідома співробітникам); немає чітко сформульованих функціональних обов'язків і посадових інструкцій; загальна неефективність оперативного управління (постановка завдань).
З боку співробітника: Повільне виконання. Співробітник працює дуже повільно і неефективно через звичку, низьку кваліфікацію чи особистісні особливості.
З боку організації: Час не є корпоративною цінністю і/або не враховується в системі контролю та мотивації.
З боку співробітника: Спроби перевищити компетентність. Співробітник намагається вирішити завдання, які йому не доручені, які поза його компетенцією. Можливо, не вистачає знань і вмінь для вирішення трудових завдань.
З боку організації: Слабкість системи навчання та просування персоналу, немає алгоритму обробки ініціатив.
З боку співробітника: «Випадання» з корпоративної культури. Співробітник не розуміє або не сприймає корпоративні норми та стиль поведінки. Можливо, він ізольований у колективі та відчуває труднощі в спілкуванні.
З боку організації: Не продумані заходи з адаптації; не приділяється увага корпоративній культурі.
З боку співробітника: Особисті стосунки важливіші за ділові, співробітник залежить від групи. Співробітник стає членом неформальної групи із субкультурою, норми якої суперечать нормам корпоративної культури. Робота та кар'єра в рамках субкультури знецінюються.
З боку організації: Не має місії та/або не заявлені відповідні цінності; цінності не оформлені у вигляді чітких правил; немає контролю.
З боку співробітника: Немає гарних відносин з керівником. Співробітник не розуміє, недооцінює необхідність чи не вміє вибудовувати конструктивні ділові стосунки з керівництвом. У результаті його робота залишається непоміченою та неоціненою.
З боку організації: Керівник недоступний для спілкування - немає висхідних каналів інформації, немає участі боса в корпоративній культурі.
З боку співробітника: Надмірна «щедрість» - працювати за інших, дарувати ідеї та досягнення. Через свої особистісні особливості співробітник «допомагає» іншим на шкоду виконання своїх безпосередніх трудових завдань.
З боку організації: Неуважність керівництва до кожного працівника; слабка система мотивації та винагород; слабка система контролю.
З боку співробітника: Непослідовність в поведінці. Змінюються інтереси та цілі співробітника, мотивація нестійка. У зв'язку з цим співробітник рідко досягає серйозних успіхів, його досягнення недостатні. Можуть бути труднощі з вузькою професіоналізацією.
З боку організації: Слабкість в постановці завдань, відсутність корпоративних стандартів в оцінці кваліфікаційного рівня та якості роботи працівника в цілому; слабкість контролю.
З боку співробітника: Невміння вчитися на своїх помилках, перекладання провини на інших. Через деякі свої особистісні особливості погана здатність до навчання.
З боку організації: Недостатня формалізованість функцій; в системі контролю немає зворотного зв'язку; немає корпоративної системи навчання.
З боку співробітника: Нездатність або невміння керувати іншими людьми. Ця причина значима для співробітників, які мають хоча б одного підлеглого, і полягає вона в браку менеджерських навичок. Причиною такої нестачі є найчастіше відсутність відповідної освіти, рідше - особистісні особливості.
З боку організації: Відсутня і/або ослаблена корпоративна система навчання.
Суб'єктивні й об'єктивні причини повільної кар'єри об'єднані попарно не випадково, оскільки між ними існує певна синергія. Наприклад, повільним через свій темперамент або через притаманний співробітнику стиль роботи немає чого поспішати, якщо в організації швидкість виконання навіть вкрай важливих завдань не контролюється та не пов'язана з системою мотивації. Можна нікуди не поспішати, тому що за швидке виконання завдання ніхто не похвалить, а за повільне виконання, швидше за все, не покарають. Подібна система розхолоджує людей, заохочуючи повільність, і значно знижує темп кар'єрного зростання у багатьох співробітників.
І навпаки, якщо навіть повільний співробітник потрапляє в умови «потогінної» організації праці, де цінується й оцінюється кожна секунда роботи, то він свідомо чи мимоволі мобілізується та починає уважніше ставитися до швидкості власної роботи. Виконання поставлених завдань прискорюється, й, як свідчить східна мудрість, «де багато справ - багато і звершень», і в цілому кар'єра стає більш динамічною і «швидкою».
Якщо «копати глибоко», то під час особистісно-орієнтованого кар'єрного консультування можна виявити чотири головні причини, які гублять кар'єру, «заморожуючи» її. У своїй сукупності ці чотири причини можуть утворювати своєрідний «синдром невдахи», подолання якого потребує втручання й допомоги з боку психолога-професіонала:
1. «Зацикленість» на власних недоліках, невміння використовувати свої сильні сторони. У даному пункті йдеться про занижену самооцінку та спотворену Я-концепцію. Часто у самосвідомості людини існує дуже дивна конструкція під назвою «Я як професіонал», в якій вона робить ставку зовсім не на найсильніші свої здібності. Коли дана конструкція не проходить «перевірку реальністю», людина починає звинувачувати у всьому чи оточення, чи себе саму. Проблема вирішується внутрішньою переорієнтацією особистості на власні сильні сторони, які потрібно зрозуміти, переоцінити та прийняти, по-новому «перекроївши» власну Я-концепцію.
2. Надмірна ретельність і відповідальність, що спричиняє постійні«пробуксовки». Якщо в структурі особистості домінують такі риси, як зайва ригідність і педантичність, це також значною мірою знижує швидкість кар'єрного зростання.
3. Песимізм, невіра у свою справу, в свої сили, взагалі в те, що в житті можливі успіх і удача. У даному пункті йдеться про різноманітні емоційні проблеми – підвищену тривожність, вразливість, невміння переживати радість успіху, невміння отримувати задоволення від роботи і т. п. Як правило, песимізм ґрунтується в першу чергу на своєрідній «трудовій ангедоніі» (нездатності знаходити в своїй роботі привабливі сторони та переживати пов'язані з ними позитивні емоції). Неминучим наслідок ангедоніі є те, що місце позитивних емоцій займають «хронічні» негативні переживання. Песимізм на серединних і кінцевих етапах кар'єри може бути пов'язаний з феноменом емоційного вигоряння.
4. «Синдром відлюдника» - проблеми в спілкуванні, самотність, нездатність і невміння співпрацювати, працювати в команді. Причини «синдрому відлюдника» можуть бути різними, починаючи з легко коригованої нерозвиненості окремих комунікативних навичок і закінчуючи несприйняттям комунікативної культури організації, наприклад, з етичних міркувань, що призводить до свідомої самоізоляції. «Синдром відлюдника» також може бути пов'язаний з акцентуацією характеру, невротичними проблемами і тому подібними внутрішньоособистісними особливостями.
Використовуючи наведену таблицю причин повільної кар'єри, ви можете вибрати 2-4 пари взаємопов'язаних об'єктивних і суб'єктивних причин, які найбільш характерні для вашої організації. Грунтуючись на них, ви можете запропонувати свої способи подолання таких причин невдалої кар'єри, як надмірна старанність, песимізм, «синдром відлюдника».
Джерело: http://www.elitarium.ru/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
4145
5728
Робота в Кам’янці-Подільському
376
336
156
109
114
105
39
15
35
14
76
46
45
34
63
34
42
50
23
25
60
60
35
21
77
100
30
16
38
23
67
83
19
10
17
16
17
10
53
30
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Хмельницькому та області складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 17212 грн.
за даними Статуправління Jobs.km.ua
- 9675 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Новини .ua
В Ізяславі провели торги з продажу землі для будівництва комерційної нерухомості
25.12 На аукціон прийшли 13 учасників.
Де у Хмельницькому 26 грудня не буде електрики
25.12 Причина – планові ремонтні роботи.
Погода на завтра: на Хмельниччині трохи підморозить
25.12 У четвер в області буде без істотних опадів.
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...