Місцевий бюджет чи каса по виплаті зарплати?

Місцевий бюджет чи каса по виплаті зарплати?

З 30 червня по 2 липня в Іллічівську проходив VII Український муніципальний форум, організований Асоціацією міст України, в якому брали участь мери, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, народні депутати України, експерти, учені, а також зарубіжні гості - представники канадських муніципалітетів і Національної асамблеї міських муніципалітетів Азербайджану.

На форумі піднімалися питання бюджетного забезпечення місцевого самоврядування. Вже півроку українські міста живуть по місцевих бюджетах, складених на оновленій податковій і бюджетній базі. Міський голова міста Хмельницького Сергій Мельник назвав проблеми фінансового забезпечення місцевих громад.

В першу чергу, ця невідповідність між завданнями, поставленими перед місцевою владою, і ресурсами, необхідними для їх виконання; непрозорість розподілу трансфертів з державного бюджету; перевищення державних субвенцій над власними бюджетними надходженнями; необгрунтовані ускладнення процедури здійснення місцевих позик.
Державне казначейство кошти до місцевих бюджетів перераховує нерівномірно, як правило, гроші приходять в другій половині року, а то і у кінці, часу на їх використання практично не залишається, через що неосвоєні кошти повертаються до держбюджету. Так, в 2010 році неосвоєними залишилися 162 млн. грн.

Промовці говорили про те, що на виконання делегованих державою повноважень спрямовується левова частка доходів місцевої казни. Витрати місцевих бюджетів, спрямовані на захищені статті (зарплату працівникам бюджетних установ, оплату енергоносіїв, харчування, медикаментів), складають від 80 до 90 відсотків. Ситуація ускладнюється підвищенням оплати праці у бюджетній сфері, оскільки вже існуючий 20-мільярдний дефіцит ресурсів з фінансуванняделегованих повноважень збільшиться ще більше.

По суті, місцеві бюджети забезпечують тільки виплату заробітної плати працівникам бюджетної сфери і оплату енергоносіїв. Як зазначив один з промовців, "місцевий бюджет перетворився на касу з виплати заробітної плати". На фінансування житлово-комунального господарства, благоустрій, ремонт вулиць, виконання інших місцевих програм практично нічого не залишається.

Основним джерелом поповнення місцевої казни є тільки податок на доходи фізичних осіб, а питома вага місцевих податків і зборів складає трохи більше 1 відсотка, тоді як в країнах ЄС вони доходять до 30 відсотків. Так "агукалося" міським бюджетам скорочення місцевих податків. Особливо це позначилося на комунальному дорожньому господарстві, яке після скасування податку з власників транспортних засобів виявилося недофінансованим.

Більше того, головним розпорядником субвенцій на будівництво і ремонт дорогий Кабмін призначив "Укравтодор", а виконавцем бюджетної програми по ремонту доріг - облдержадміністрації, які визначають замовників робіт. У такій ситуації органи місцевого самоврядування не мають впливу на виконавців робіт, не можуть контролювати якість ремонту, хоча дороги залишаються на балансі комунальних дорожніх підприємств.


Джерело: Вечерняя Одесса

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад